Sony DAV-DZ280

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DAV-DZ280 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Blijemeid 19-06-2010
Geschreven voor: Sony DAV-DZ280

Sinds een paar dagen in huis,
Aansluiten is simpel.
Ik heb het app. zowel in combinatie met TV en UPCbox, als apart aangesloten. Dan hoef ik niet al die apparaten aan te zetten als ik de radio of CD draai.
Geluid is heel goed. Zeker bij klassieke muziek is alles duidelijk hoorbaar. Mooi diep en vol geluid. Bij laag volume geen afvlakking van geluid.
Bastonen kunnen afgezwakt worden, wat soms wel rustiger is.
Beeld van TV/DVD is goed en helder zonder vervorming.
Minpunt: de afstandsbediening. Een hele toer om via dat ding alles te programmeren. Weinig informatie over AB in beschrijving. Erg veel knoppen, maar ook dat zal wennen.
Al met al heel tevreden, en dat voor een ex-Böse gebruiker.
Over de duurzaamheid kan ik pas over 20 jaar iets vertellen.

bmxricky 05-05-2010
Geschreven voor: Sony DAV-DZ280

Ik heb deze home cinema nu ruim 2,5 week en het bevalt me zeer goed.
Heel veel vermogen in de speakers en de bass......
die slaat je raam er gewoon uit als ie voluit staat (met een goed nummer:P).
in het kort:

goede set met veel vermogen goede bass mooi gestyled goed beeld kwaliteit.

ik denk dat dit wel de beste is in z'n prijsklasse. dus als je een goede home cinema zoekt met genoeg vermogen en voor een goede prijs moet u deze hebben

banjerboef 06-04-2010
Geschreven voor: Sony DAV-DZ280

ik heb deze set net, en het bevalt me.
ik hoor tonen die ik eerst niet hoorde en kreeg er zelfs kippenvel van.
het aansluiten was gemakkelijk, en via een scart kabel kan ik het geluid van mijn tv over deze set horen, via deze manier heb ik ook het geluid van mijn playstation aangesloten deze set (gewoon input op de tv wijzigen). voor de rest mis ik een eject knop op de afstandsbediening en de benodigde kabels voor het video-signaal (scart, HDMI en/of een media port adapter). vooral het missen van een scart of HDMI kabel valt me tegen, want normaal gesproken krijg je bij je apparatuur altijd de kabels die je minimaal nodig hebt. nog een nadeel is dat je 2 display knoppen op je afstandsbediening hebt één voor het kleine display op het apparaat en één voor de instellingen op de tv.

Runter 12-02-2010
Geschreven voor: Sony DAV-DZ280

Ik heb deze set gekocht en erg naar me zin. Alles geinstaleerd (was erg simpel door alle kleuren) en de kabeltjes weggewerkt. Het geluid is gewoon goed en het ziet er ook netjes uit. Tv en Xbox erop en klaar. Wel even een scartsplitter ertussen moeten zetten.

Dick1956 19-01-2010
Geschreven voor: Sony DAV-DZ280

De Sony set heeft precies een week in huis gestaan. In de winkel klonk het goed. De vormgeving is erg goed en ook de naam Sony voorspelde iets goeds. Maar eenmaal aangesloten (wat trouwens door het kleurgebruik van de diverse snoeren erg gemakkelijk gaat)was er geen goed geluid uit te krijgen. Vooral de spraak was in 1 woord afschuwlijk. Het klonk erg blikkerig en nasaal, alsof de spreker verkouden was. Ook muziek kwam absoluut niet tot z'n recht. Ik ben een week bezig geweest met alles te proberen om het goed te krijgen, maar niets lukte. Na een week omgeruild tegen een andere set, wel duurder maar in ieder geval geen ergernis meer.

Corbin 17-09-2009
Geschreven voor: Sony DAV-DZ280

Sinds kort behoort dit systeem tot mijn bezit. Tot nu toe bevalt het systeem mij zeer goed!

Vormgeving is in 1 woord: Top
Geluidskwaliteit is ook zeer goed. Alleen de afstelmogelijkheden zijn niet zo uitgebreid. Maar dit is ook niet echt nodig.

Zelf maakte ik me zorgen om de input van het systeem. Omdat er niet echt een speciale audio-in poort op zat. Dit hebben ze echter opgelost door een scart-tv ingang erin te bouwen. Even een scart splitter ertussen(5 euro), en je hebt een mooie tv/computer/i-pod poort.

Al met al een top systeem, voldoet aan al mijn eisen in ieder geval. Zeker een aanrader dus!
Groetjes,

Niek87 18-06-2009
Geschreven voor: Sony DAV-DZ280

Ook ik heb deze set momenteel alweer enige weken. Hiervoor had ik een JVC 5.1 systeem in bezit.

De geluidskwaliteit van deze Sony is erg goed. Ook bij hoge volumes blijft het geluid helder, en vervormen doet het nauwelijks.

Gebruiksfuncties zijn er te over, aansluitingen echter niet. Het blijft bij de aansluitingen voor de boxen, een scart en een HDMI-poort.

De Sony is zeer makkelijk te gebruiken, in het begin vond ik het echter toch wel wennen (eerste Sony ooit van mij).

De vormgeving zal niet iedereen aanstaan maar ik vind het lekker strak en modern. De zwarte kleur staat ook chique in plaats van het oersaaie grijs.

Over duurzaamheid kan ik niet veel vertellen, wat ik wel weet is dat dit systeem genoeg power heeft zodat je het niet constant vol open zal hoeven te zetten. Dit komt uiteraard de levensduur ten goede.

buurma01 30-05-2009
Geschreven voor: Sony DAV-DZ280

deze set nu 4 weken in mijn bezit prima ding voor zijn geld,goed geluid natuurlijk zijn er betere maar als prijs kwaliteit vergelijkt is hij prima.